Minęły prawie dwa lata, odkąd GM zaprezentowało zdjęcia modelu Bolt EV nowej generacji, w którym nie ma kierownicy ani pedałów. Nagle, w ciągu ostatnich kilku tygodni, dyrektorzy GM zaczęli mówić o swojej elektrycznej klapie jako platformie do samodzielnej jazdy. Teraz Reuters donosi, że CEO Mary Barra spotkał się w zeszłym tygodniu z Sekretarzem Transportu USA Elaine Chao, aby omówić uzyskanie tych pojazdów na drodze.

Walka z papierami

Pełniący obowiązki administratora National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) James Owens powiedział Reutersowi, że urzędnicy NHTSA „przeczołgują się” przez petycje dotyczące wysoce zautomatyzowanych pojazdów, które nie mają ludzkich pasażerów. W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że GM planuje wprowadzić jeden lub więcej nowych pojazdów elektrycznych – najprawdopodobniej na arenie autonomicznej – na CES w przyszłym miesiącu. Ale firma powiedziała, że nie udało się dotrzymać terminu z powodu strajku United Automobile Workers (UAW).

Nowa presja na DOT daje wskazówki, że coś jest nie tak z GM, Bolt, i samochód bez kierownicy. „Wszystkie AV powinny być EV” – powiedziała Barra w zeszłym tygodniu. Cruise i General Motors planują wydarzenie medialne w styczniu w San Francisco, aby odsłonić nową technologię. Żadne dalsze szczegóły nie są jeszcze dostępne. Można przeczytać na stronach https://techpolska.pl/ 

Jak do tego doszło?

GM kupił Cruise Automation w 2016 r. Następnie, na początku 2018 roku, GM zaprezentował autonomiczny Bolt EV bez kierownicy lub pedału, z pomysłem wprowadzenia go na rynek w jakiejś formie w 2019 roku. Po serii głośnych wypadków z udziałem samojeżdżących samochodów – i szerokim uświadomieniu sobie przeszkód technicznych i prawnych – terminy zostały przedłużone na czas nieokreślony. Widzimy linię horyzontu, ale nie zamierzamy umieszczać tam kolejnej daty. Teraz raport Reutersa pokazuje, że GM naciska na zatwierdzenie swoich w pełni autonomicznych Boltów. Na https://techpolska.pl/ przeczytasz więcej info o nowinkach.

Firmy produkujące autonomiczne pojazdy, w tym GM Cruise i Nuro (producent małych samojeżdżących pojazdów dostawczych), złożyły petycję do agencji federalnej, aby zezwolić na poruszanie się do 2500 pojazdów po drogach publicznych.

Ambitne plany

Wygląda na to, że GM i Cruise planują zrobić nacisk na elektryczne, samojeżdżące samochody. Wiele światła w 2019 roku było na czystych EV. Drugi duży kawałek motoryzacyjnej przyszłości – autonomia – był stosunkowo cichy lata po głośnych wypadkach AV. Ale przygotuj się na więcej wiadomości o samojeżdżących samochodach w 2020 roku. To nadchodzi, a GM najwyraźniej chce być głównym graczem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here